Nieuwe eigenaar voor Pure Life
Een nieuw begin voor Pure Life
Pure Life staat bekend als een hoogwaardige leverancier van voedingssupplementen en verzorgingsproducten van hoge kwaliteit, zoals propolis, bijenpollen en magnesium. Pure Life is gericht op consumenten die goed voor zichzelf willen zorgen en hun gezondheid en weerstand op peil willen houden. Achter de schermen is de laatste maanden hard gewerkt. Pure Life komt namelijk onder de vleugels van een nieuwe eigenaar. Marjan en Jan geven het stokje door aan Martijn. Vandaag vertellen ze je graag meer over het nieuwe begin voor Pure Life.
Door Nikkie Meijerhof
Hoe is Pure Life ontstaan?
Marjan Meems-Peters: “Pure Life (voedingssupplementen en verzorging) is samen met Pure Water (waterzuiveringssystemen) in 1998 opgericht. Beide met de intentie een positieve invloed uit te oefenen op de gezondheid van de mens. De toenmalige eigenaren hebben besloten het in 2003 van de hand te doen, omdat zij geen opvolgers binnen de familie hadden. Jan Bruntink en ik werkten toen al samen en hadden de aspiratie om een eigen bedrijf op te zetten. Via contact door Jan met de toenmalige eigenaren kwamen beide bedrijven op ons pad. Zo hebben we uiteindelijk besloten om Pure Life én Pure water over te nemen, omdat de combinatie van commercie en het welzijn van mensen ons aansprak. Je verkoopt een product niet enkel om geld te verdienen, maar ook omdat je in het product gelooft en omdat je voelt én merkt dat een product ook werkelijk invloed heeft op de gezondheid van mensen.”
“Het menselijk aspect heeft voor ons altijd op nummer 1 gestaan.”
Waarom hebt u besloten Pure Life over te dragen?
Marjan: “De tijd heeft niet stil gestaan en Pure Life en Pure Water zijn een mooie afspiegeling van de visie die wij nastreven. Pure Water heeft een exponentiële groei doorgemaakt met uitbreiding van haar producten en de toevoeging van Pure Water Shipping. Pure Water én Pure Life verdienen volledige toewijding en aandacht. Wij hebben besloten onze volledige aandacht aan Pure Water te gaan geven en Pure Life over te dragen aan een andere goede opvolger.”
Waarom hebt u ervoor gekozen Pure Life aan Martijn toe te vertrouwen?
Marjan “Onze klanten verdienen het beste, daarom zijn we gaan zoeken naar een gedegen partij die Pure Life over kon nemen. De klik met Martijn was aanwezig. Uit onze gesprekken is gebleken dat we wat betreft zakendoen en mentaliteit hetzelfde in het leven staan. Het oprichten en leiden van een bedrijf doe je, wat ons betreft, niet om er rijk van te worden. Jan en ik hebben het bedrijf geleid vanuit de passie voor ons product én onze toewijding aan onze klanten. Deze passie en toewijding zagen wij terug bij Martijn. Deze kwaliteiten, samen met zijn ervaring, waren voor ons doorslaggevende factoren om Pure Life aan hem toe te vertrouwen.”
Wat wenst u Pure Life met Martijn als eigenaar voor de toekomst?
Ik ben ervan overtuigd dat Martijn nieuwe energie in Pure Life zal stoppen en dat hij veranderingen zal doorvoeren die een frisse wind door Pure Life zullen laten waaien. Ik word enthousiast van de plannen die Martijn heeft en ik kan Pure Life met een gerust hart loslaten. Ik wens Martijn dan ook veel plezier en geluk met Pure Life, zodat hij met evenveel plezier, toewijding en enthousiasme voor het product én de klanten kan gaan zoals Jan en ik en onze medewerkers dat altijd hebben gedaan. Onze klanten stonden voor ons op nummer 1. Zij hebben zich altijd voor ons opengesteld en we hopen van harte dat zij dit blijven doen. Daar heb ik alle vertrouwen in. Veel klanten van Pure Life zijn tevens klanten van Pure Water, dus we zullen zeker warm contact houden met hen.
Wie is Martijn?
Ik ben Martijn den Besten, 33 jaar, getrouwd met Lisette, vader van 3 prachtige kinderen en wij wonen in Hardinxveld-Giessendam. Ik heb ongeveer 10 jaar bij de Rabobank gewerkt als adviseur voor bedrijven en ik ben al meer dan 10 jaar ondernemer.
Waarom heb je Pure Life overgenomen?
In de branche van natuurlijke, gezonde producten is veel beweging. In mijn omgeving merk ik dat steeds meer mensen zich bewust worden van het belang van hun gezondheid en dat zij op zoek zijn naar kwalitatief goede producten om hun gezondheid op peil te houden. Ik heb Pure Life overgenomen omdat de voedingssupplementen die worden aangeboden van toegevoegde waarde zullen blijven voor mensen. Wij willen hier met Pure Life graag voor blijven zorgen, dag in, dag uit.
“Onze uitdaging is om, met behoud van de hoogwaardige kwaliteit van de producten van Pure Life, een bredere doelgroep aan te spreken.”
Waar komt jouw interesse voor Pure Life vandaan?
Ik kwam met Pure Life in aanraking op het moment dat de vorige eigenaren zochten naar een goede partij ter overname van het bedrijf. Pure Life heeft een overzichtelijk en uniek assortiment met kwalitatief zeer goede producten. Ik houd van krachtige, natuurlijke en pure producten en wil mensen helpen daarmee gezond te worden en te blijven. Zodra mensen eenmaal de kracht van de natuurlijke producten van Pure Life hebben ontdekt, blijven ze de producten gebruiken.
Wat maakt de producten van Pure Life goed?
De producten van Pure Life hebben een unieke samenstelling en bestaan allemaal uit natuurlijke ingrediënten. Al meer dan 35 jaar leveren we uitstekende producten. Ook bij onze klanten is dit niet onopgemerkt gebleven. Zo zijn we met onze bijenproducten (bijv. Propolis) de grootste van Nederland. Met zulke kwalitatief goede producten kunnen we echt het verschil maken voor mensen.
Wat wil je bereiken met Pure Life?
Pure Life is een zeer stabiel bedrijf met een vast klantenbestand. Dit vaste klantenbestand blijven we uiteraard met liefde voorzien van de beste voedingssupplementen. Daarnaast willen we meer mensen kennis laten maken met de krachtige werking van de producten van Pure Life. Onze uitdaging is om een bredere doelgroep aan te spreken. We willen laten zien dat we al 35 jaar het verschil maken met natuurlijke producten. Jong en oud willen tegenwoordig juist déze producten. We moeten ze beter laten zien dat we er zijn!
Wat kunnen klanten in de toekomst verwachten?
Never change a winning team. We houden vast aan hetgeen dat al opgebouwd is. Wij gaan ons uiterste best doen om de hoogwaardige kwaliteit en service die klanten gewend zijn te behouden, maar dan wel in een ‘nieuw jasje’. Klanten zullen in de nabije toekomst kennismaken met onder andere een nieuwe website en een nieuw logo. Daarnaast zullen verschillende nieuwe services aangeboden worden, zoals een abonnementsvorm en vernieuwde communicatiekanalen.